3. nap

3. nap : 2010. július 9.

2010. június 23., szerda

2. nap

Másnap reggel korán keltem. Lementem a kocsmába, de még csak Maria Roalstad volt ott. Maria táncos lány és kisegítő Henry kocsmájában. Roalstad hangosan köszönt, és mondta, hogy várjam meg Henryt, mert szeretne velem beszélni. A tulajdonos nemsokára meg is érkezett, egyből odaléptem hozzá, remélve, hogy újabb megbízást kapok. Követtem egészen a pultig, ott megállt és törögetni kezdte azt, és közben motyogott valamit Mariaról meg a takarításról. Amikor befejezte töltött nekem egy sört és azt mondta:

- Üdv Todd, hát visszatértél. Éppen nagy problémám van. Elfogyott a dohányom, és sürgősen újra volna szükségem. Amíg a kocsma nyitva van, nem szabadulok innen. Kérlek, hozz nekem pár dohánylevelet az ültetvényről.

Kicsit csalódtam, nem ilyet vártam, de a munka az munka. Megkértem Bob Clarkot, hogy vigyen ki a legközelebbi ültetvényhez.

*
A várostól nem messze volt egy óriási ültetvény, rengeteg ember dolgozott ott kint, így legalább nem volt feltűnő, hogy egy párat zsebre teszek. Miközben szedtem a leveleket a földön megpillantottam egy dollárt. Lehajoltam érte és becsúsztattam a zsebembe. Út közben számolgattam a pénzem, és akárhányszor számoltam át, mindig 50 dollárral kevesebb jött ki, mint amennyinek lennie kellet volna.

*
Dühösen sétáltam be a kocsmába, Henry már az ajtóban várt. A kezébe nyomtam a leveleket, és leültem a pulthoz. A csapos látta rajtam, hogy dühös vagyok, és megkérdezte, hogy mi a bajom. Erre azt feleltem, hogy valaki meglopott. Henry elővett 50 dollárt, és azt mondta, hogy amikor felkeltél kiszóródott a zsebedből, mire észrevettem, már elindultatok Bobbal.  Utána még átnyújtott 5 dollárt a dohányért. Már szinte mindenki felkelt, amikor Scott Woods az istállóból hangosan ordibálta, hogy indulás. Úgy döntöttem, hogy én még maradok és keresek magamnak valami munkát. Odamentem Henryhez és megkérdeztem, hogy nincs-e még valami munkája a számomra. 

- A varjak idén is sok gondot okoznak. Kergesd el őket a földekről! Itt egy térkép, pirossal be van ikszelve, a föld ahova menned kell.   - mondta és átnyújtott egy térképet.

*
Nem volt olyan messze, ezért úgy döntöttem, hogy gyalog megyek ki. 10 perc alatt kiértem, de egész nap hajkurásztam a madarakat. Nagyon elfáradtam. Este kijött a tulajdonos a földre a kezembe nyomott 7 dollárt és megköszönte a munkám.

*
 22 óra felé értem vissza a városba. A kocsmában még világos volt, gondoltam még bemegyek. Walker szerintem engem várt, mert amint beléptem odasietett hozzám.

- Most vettem észre, hogy a halaim megromlottak. Sürgősen frissre lenne szükségem. Nem tudnál elmenni a folyóhoz és fogni nekem pár pisztrángot? Persze fizetnék érte 10 dollárt. Sajnos nem tudok többet, mert kevés volt a mai bevétel.

- Most? Nem lenne jó reggel? - kérdeztem mogorván.

- Rendben. - mondta boldogan.

Fáradtan sétáltam el a hotelba kifizettem a 10 dollárt és lefeküdtem a kamrába.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése